Jak probíhá svatba s DJem – Hudba, program i zábava od rána do večera

Plánování svatby zahrnuje stovky detailů – jedním z nejdůležitějších je hudba a celková atmosféra. Stále více párů si klade otázku: jak probíhá svatba s DJem? Co všechno DJ zajišťuje? Kdy přijíždí, co potřebuje a co všechno během dne dělá?

V tomto článku se podíváme na celý svatební den z pohledu profesionálního DJ – od prvního kontaktu a příprav až po poslední tanec večer. Pokud zvažujete, zda zvolit svatebního DJ, najdete tady jasnou odpověď.

První kontakt a organizace před svatbou

Zajímá Vás, jak probíhá svatba s DJem? Všechno začíná vyplněním jednoduchého poptávkového formuláře. Jakmile dorazí, přijde automatické potvrzení o přijetí dotazu. Používám profesionální CRM systém, který mi pomáhá s odpovědí, nabídkami a hlídá, abych na nic nezapomněl.

Jakmile se dostanu ke kalendáři, prověřím termín a pokud mám volno, vytvořím a odešlu svou cenovou nabídku podle zadání. Součástí nabídky jsou i doplňkové služby: AI nebo klasický fotokoutek, svatební tombola, stírací losy, plakát, fontánky, balónky, bubliny a další. Pokud mám obsazeno, doporučím prověřené kolegy.

Souhlasí-li klient s nabídkou, může ji online potvrdit, doplnit základní údaje ke smlouvě a obratem obdrží smlouvu i fakturu. Platba je vždy rozdělena na dvě části: 4 000 Kč rezervační poplatek a zbylá částka jako doplatek v den konání svatby.
Po zaplacení rezervačního poplatku dostává klient potvrzení o přijaté platbě a také závazné potvrzení rezervace termínu. Součástí této zprávy jsou také informace, co bude dál.

Předsvatební schůzka

Tři měsíce před svatbou klient obdrží další email na téma plánování osobní schůzky (nebo videohovoru) a v neposlední řadě také informace k výběru pozadí a ozdobného rámečku pro fotokoutek, pokud si jej klient objedná. Na schůzce probereme zábavu, tradice, co kdo má rád nebo nerad, přítomnost rodičů, čas a místo obřadu, možnosti parkování, hudbu, a třeba i to, zda se vejdu na parkoviště s obytnou dodávkou. Projdeme kompletní nabídku svatebních her – klasických i mých vlastních autorských. Na závěr řešíme povolení k focení a natáčení pro moje sociální sítě.

Dva týdny před svatbou posílám podrobný dotazník s podobnými tématy – aby bylo vše černé na bílém. Součástí jsou i kolonky na konkrétní písničky nebo odkazy na playlisty. Čtyři dny před svatbou pak ještě posílám finální potvrzení dat, místa a času.

Dj na svatbu Ondra Seidl hračka

Jak probíhá svatba s DJem – od příprav po obřad

Na místo přijíždím obvykle 1–2 hodiny před začátkem produkce (pokud zajišťuji kompletní celodenní servis, tak 2h, večerní produkce 1h). Většinou nejprve stavím techniku na večerní party a až poté ozvučení obřadu. Obvykle připravím dva klopové mikrofony pro oddávající a matrikářku a jeden mikrofon pro mě jako moderátora. Pomocí mikrofnu tak mohu hosty informovat, kde mají stát, co se bude dít a že mají nechat mobily v kapse, protože je přítomen profesionální fotograf.

Po obřadu zorganizuji špalír, uvítám novomanžele a pustím hudbu. Často následuje skupinové focení, které organizuji podle připraveného seznamu. Jelikož používám bateriový audio systém, takže se můžeme snadno přesouvat dle potřeby a jít tak třeba fotit do jiné části areálu.

Hostina, proslovy a dort

Při příchodu k hostině asistuji u rozbití talíře a tradice vodka/voda, které má zpravidla v režii zástupce svatebního místa, nebo cateringu. V sále už hraje hudba a já tak po usazení všech předávám mikrofon k proslovům. Pokud nechce nikdo mluvit, přípitek odmoderuji sám. Po obědě navazujeme zpravidla krájením dortu, což je ideální čas kvůli kávě a sladkému, které si spousta lidí chce po obědě dopřát a nehrozí tak hromadný útok na „sweet bar“. Po rozkrojení dortu často odjíždějí novomanželé na soukromé focení a já mezitím zabavím hosty některou z nenucených her.

Zábava a program až do noci

Odpoledne je ideální čas na svatební hry, které jsme vybrali předem. Postupně přichází první tanec novomanželů, tanec s rodiči a pak už tančí všichni. Na přání připravím speciální megamixy nebo zkrácení skladeb. Potom už přichází volná zábava, fotokoutek, hry, nebo třeba další moje specialitka – taneční soutěž StarDance.

Když jsou na svatbě děti, zařazuji pro ně dětské aktivity: diskotéku, modelování zvířátek z balónků nebo dětské soutěže.

V předem domluvený čas konce se novomanželů zeptám, zda chtějí opravdu končit. Pokud ne, můžu za příplatek pokračovat další hodinu a pak se znovu zeptám. Po ukončení produkce potřebuji přibližně 1 hodinu na balení a nakládání techniky, a poté odjíždím – většinou i v případě, že jsem tam obytným autem.

DJ na svatbu je víc než jen někdo, kdo pouští hudbu. Je to průvodce celým dnem, moderátor, technik, bavič a organizátor. Může pomoci zachovat plynulost programu, postarat se o detaily, a hlavně o skvělou atmosféru.

👉 Podívejte se na moji nabídku svatebního DJ nebo si rovnou rezervujte termín – a postarám se o vaši svatební atmosféru od prvního tónu po poslední tanec.

Často kladené otázky:

Jak dlouho dopředu si mám rezervovat DJe na svatbu?

  •  Doporučuji rezervovat termín co nejdříve, ideálně 6–12 měsíců předem, abychom zajistili dostupnost.

Je možné si předem vybrat hudební repertoár?

  • Ano, spolupracujeme na sestavení playlistu, který odpovídá vašim představám a vkusu.

Zajišťujete i osvětlení a další techniku?

  • Ano, poskytuji kompletní zvukovou i světelnou techniku pro vaši svatbu.

Pokud stále nevíte, jak probíhá svatba s DJem, doporučuji podívat se také na referencefotky z „mých“ skutečných svateb.

Další inspiraci na svatební zvyky najdete třeba v tomto článku na eMimino.cz.