• VYBERTE SI HUDBU

    VYBERTE SI HUDBU

    Vybrat si můžete z několika desítek tisíc skladeb všech běžných žánrů

    MŮJ PLAYLIST
  • CHCETE MÍT NA SVATBĚ PROFI DJe?

    CHCETE MÍT NA SVATBĚ PROFI DJe?

    Vyplňte kontaktní formulář a já se Vám v nejbližší možné chvíli ozvu s nabídkou a zodpovím všechny Vaše dotazy

    FORMULÁŘ ZDE
  • UDĚLÁME VÁŠ DEN JEDINEČNÝ

    UDĚLÁME VÁŠ DEN JEDINEČNÝ

    Špičkové technické vybavení které ohromí všechny Vaše hosty a dodá večerní party "šmrnc".

    APARATURA

Pět P správného svatebního moderátora

Jistě uvažujete, že budete mít na své svatbě nějakou muziku - kapelu, DJe, možná obojí... Co ale určitě potřebujete je dobrý moderátor.

Často jsou tyto profese propojeny a moderátora Vám bude dělat DJ, nebo zpěvačka.. To rozhodně není na škodu a je to i jistá forma úspory financí. Sám jsem svatební DJ i moderátor a myslím, že tyto dvě práce jsem schopen dělat současně a na 100%. Svatební moderátor je velice důležitá osoba - je to člověk, který komunikuje s vašimi hosty, který se stará o zábavu i tradice na svatbě. V následujících řádcích "Pět P moderátora na svatbu" Vám zkusím poradit, podle čeho vybrat dobrého moderátora (stránku DJe nyní ponecháme stranou).



1. Připravený svatební moderátor

Každý správný moderátor, nejen na svatbu, by měl být připravený, a to jak po obsahové stránce, tak po technické stránce.
Obsahovou stránku musí moderátor připravit z informací, které mu dáte Vy. Vše, co mu řeknete o Vás, Vaší rodině, Vaší svatbě, Vašich kamarádech mu bude k prospěchu. Nejlépe, pokud se tyto informace dozví s optimálním časovým předstihem (cca 1-2 týdny) aby si mohl připravit jakýsi scénář celého dne. Pokud mu informace budete dávat půl roku předem, je možné, že je již nebude mít v živé paměti – stačí tedy opravdu 1-2 týdny nebo méně (i 1-2 dny předem je lepší než v den svatby).

Moderátor na svatbu - Ondra Seidl

Co byste tedy měli Vašem moderátorovi předem říct?
1) Všechny adresy a důležité časy. Zejména tedy adresa místa konání a v kolik hodin má moderátor být připraven k prvnímu moderátorskému vstupu (včetně veškeré techniky).
2) Kdo bude na svatbě – budou tam všichni rodiče obou snoubenců? Babičky, dědečci? Kdo tam bude největší bavič a tanečník? Ale klidně i kdo to občas přežene s pitím a mohl by vyvolat
konflikt. I takové informace jsou dobré.
3) Oblíbená a neoblíbená muzika novomanželů i svatebčanů.
4) Informace, o kterých by neměl mluvit (bývalí partneři jsou samozřejmost, dále třeba nějaké rodinné neshody) - upozorněte moderátora například pokud spolu otcové novomanželů nemají moc přátelský vztah.
5) Vaše nové společné příjmení (nebo jak Vás může uvést).
6) Máte už nějaké děti? Pokud ano, tak jména, věk, oblíbenou muziku.
7) Pokud víte, že budete chtít dělat nějaké hry a tradice, řekněte to předem. Pokud naopak víte o tradicích, které rozhodně na své svatbě nechcete, řekněte to také. Oblíbené tradice: krájení dortu, první tanec novomanželů, tanec s rodiči, házení kytice, sundávání podvazku a jeho dražba nebo “střela” mezi svobodné pány (jako hod kytice ale pro kluky) Oblíbené hry: Svatební tombola, Královský kočár, Novomanželský kvíz, Včeličky
8) Máte-li připravený časový harmonogram, předejte mu jej. Sice je pravděpodobné (tak na 90 %), že bude posunut minimálně o 30minut, ale i tak by měl vědět, jak si Váš den představujete.
9) Seznamte moderátora s koordinátorkou, svědky a rodiči. Moderátor se ve vhodnou chvíli sám všem představí a řekne co od něj mohou svatebčané čekat. Koordinátorka, svědci i rodiče možná budou chtít od moderátora nějakou spolupráci ještě dříve, než se stihne představit ostatním.
 

Moderátor na svatbu - Ondra Seidl

Technickou přípravu si musí dobrý moderátor zajistit sám. Měl by mít kvalitní mikrofon s čistým zvukem, aby mu bylo dobře rozumět. Výhodou na svatbě je pak sada dvou mikrofonů. Skvělou volbou jsou bezdrátové mikrofony – můžete kamkoliv po "sále" bez omezení kabelem. Bezdrátové mikrofony je nutné provozovat na frekvencích, které jsou pro tento účel schváleny v ČR. Možná se to může zdát jako drobnost, nicméně pokud bude mít nevhodnou frekvenci (což levné, či starší mikrofony mívají), je opravdu velké riziko, že bude zvuk z mikrofonu vypadávat – tedy znít přerušovaně. Kvalitní značky mikrofonů jsou Sennheiser, Shure, AKG…. Naopak nedostatečné bývají značky Omnitronic, T-bone atd… Samozřejmě většina výrobců dodává kvalitní mikrofony i ty méně kvalitní a pro náš účel nevhodné. Cena dobrého mikrofonu se pohybuje kolem 10.000 Kč, výborný mikrofon pak i 30.000 Kč. Je-li moderátor zároveň i DJ, což často bývá, pak musí mít i další technické vybavení. To bude obsahem jiného článku.

 

2. Pohotový svatební moderátor

Každá svatba je jiná. Žádné dvě svatby nebudou stejné, a dokonce ani podobné. Moderátor svatby je v podstatě i částečně koordinátor. Musí sám tak trochu vědět která tradice se kdy může dělat, kdo na svatbě mívá proslov apod. Je velice důležité, aby byl moderátor opravdu pohotový, uměl pružně zareagovat ve chvíli kdy se třeba nečekaně rozhodnete pro první tanec. Moderátor by měl vždy nejdříve příjemně pozvat všechny hosty k tanečnímu parketu a ve chvíli kdy jsou všichni připraveni (včetně kamery a fotografa) přivítat/uvést novomanžele jejich společným příjmením a dále do prvního tance příliš nevstupovat – tato chvíle patří opravdu JEN novomanželům.

 

3. Pestrý slovník svatebního moderátora

Moderátor by měl brilantně ovládat jazyk v kterém moderuje. Jistě nikdo nestojí o moderátora, který má na poslech nepříjemnou jazykovou vadu, který používá celý večer stejné fráze, který v každé větě použije slovíčko “jakože” v horším případě “vole” :-). Proto je dobré se s moderátorem sejít ještě před objednáním služeb, nebo si alespoň zavolat. Z kratičkého rozhovoru jistě poznáte alespoň částečně způsob jeho řeči. Měl by mít příjemný hlas, bohatou slovní zásobu a k většině českých slovíček znát několik synonym. Příkladem může být třeba slůvko svatba… veselka, oddavky, ženitba, vdavky, zdavky… stále se bavíme o stejném výrazu, kterým lze označit Váš den D – Vaši svatbu.

 

4. Přátelský moderátor na svatbu 

Moderátor by měl být empatický a dokázat se vcítit do situací, které na svatbě nastávají. Svatba je událost plná emocí, slz dojetí, ale také radosti a smíchu. Váš moderátor by měl umět s těmito emocemi pracovat a snad je i ve Vás v dobrém povzbudit – zejména tu radost a smích, nezkazit žádnou legraci, vyjít vstříc dobrým nápadům svědků či svatebních hostů. Na to přeci všichni chceme vzpomínat. Váš moderátor by se měl umět bavit s Vašimi dětmi, kamarády i prarodičem napříč různými tématy. Moderátor by rozhodně měl být nekonfliktní typ, který s každým vyjde v dobrém, a to i třeba pokud se setká s někým pod vlivem alkoholu. Správný moderátor z potencionálně konfliktní situace vždy “vybruslí” s grácií a nadhledem, aniž by si toho ostatní hosté museli všimnout.

Svatební moderátor - Ondra Seidl - Hra:Svatební pytel

 

5. Příjemně naladěn

Možná jste již zažili, nebo Vám někdo vyprávěl o moderátorovi či DJovi, který byl znuděný, často s mobilem v ruce nebo venku na cigaretě, aby se alespoň trochu zabavil. Takový člověk je přesně ten typ moderátora, kterého byste na své svatbě neměli mít. Všichni chceme moderátora, který bude usměvavý (ale ne nezdravě :)), komunikativní, bude se bavit a užívat si celou svatbu s Vámi – takový člověk pak svou energii přenese na svatebčany a rozproudí zábavu na 105 %. Rozhodně neuděláte chybu, když moderátora bude někdo zásobovat jídlem a pitím. Sdělte Vašemu moderátorovi, kam si může dojít pro nápoje a co vše si může objednat.

Závěrem bych chtěl dodat, že sebelepší moderátor neudělá zábavu pro lidi, kterí se bavit prostě nechtějí. Věřím, že Vám alespoň trochu můj příspěvek pomohl s výběrem svatebního moderátora, pokdu ne, budu rád, když se podíváte na moje stránky www.hrajisvatby.cz, kde jednoho najdete :-) ...Budu se těšit na setkání s Vámi.